Köp- och leveransvillkor

Du handlar alltid tryggt hos oss. Du kan ångra ditt köp om det blir fel, och du betalar på det sätt som passar dig bäst. Du kan betala med Klarna, Swish eller Direktbetalning.   

Leveransvillkor Sverige

- DHL

- 3-5 dagar

Normal leveranstid är cirka 3-5 dagar.

Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss. Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket 14 dgr), så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna.

 

Leveransvillkor Danmark

- Bring

- 3-5 dagar

Normal leveranstid är cirka 3-5 dagar.

Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss. Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket och brev finns hos ombud 14 dgr), så fakturerar vi dig 300 DKK för vårt arbete med hantering av varorna.

 

Ångerrätt/Reklamation

Reklamationpolicy 

Vi garanterar att varje försändelse undersöks innan den levereras ut till kund. Skulle varan trots detta ändå vara trasig eller felaktig när den anländer får kunden reklamera varan.

Bästa sättet att reklamera en vara är att maila, chatta eller ringa in och rapportera felet. Sedan skickar Ni den reklamerade varan med retursedel till Postpac AB Norra Industrigatan 5 274 30 Skurup. På retursedeln som följer med leveransen fyller kunden i uppgifter enligt instruktionerna. Returadressetiketten är förbetald. Används denna returadressetikett står vi för din fraktkostnad som uppkommer vid en reklamation. Återbetalning av reklamerad vara sker inom 14 dagar.

Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

 

Ångerrätt

 

Du som kund har alltid 14 dagars ångerrätt. Önskar ni tillämpa ångerrätten så måste ni meddela oss inom 14 dagar.

 

Returpolicy 

Med kundens orderleverans följer en retursedel med enkla instruktioner hur man genomför en retur. Med leveransen får kunden även en förbetald returadressetikett som ska användas tillsammans med returen. Om varan kommer i någon slags förpackning ska den ligga i samma förpackning när den returneras.

Vi kan inte ersätta returfraktkostnader som uppkommit på annat sätt. Därmed står kunden för transportrisken.

Om kunden har betalat för varan med bank-eller kreditkort, direktbetalning via internetbank, Swish eller Klarna återbetalas kunden för returen till samma betalsätt. Återbetalningen av den returnerade varan sker inom 14 dagar. 

Eventuella avgifter på ordern är desamma oavsett hur många varor kunden köpt. Vid en delretur återbetalas ej betalnings- och leveransavgifter.

När kunden returnerar via post görs en kreditering mot fakturan. Kunden får då dra av returbeloppet, d.v.s. värdet på de varor som returnerats och lägga till frakten när betalningen görs.

- 59 SEK 

- 69 DKK 

Eventuell rabatt använd på returnerad vara är förbrukad och flyttas inte över till annan vara.

När kunden returnerar varor som är inkluderade i ett erbjudande, så kan rabatten försvinna om kunden inte uppfyller villkoren med de kvarvarande varorna.

Retur av order helt eller delvis betalad med presentkort:

Har kunden betalt hela eller en del av ordern med ett eller flera presentkort och väljer att returnera en eller flera varor, sker återbetalning på motsvarande belopp på ett presentkort. Kontanter betalas endast ut för den del av ordern som är betald med kontanter.

 

Betalningsalternativ Sverige 

- Klarna Checkout

Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank.
Se www.klarna.se för fullständiga vilkor. 

Läs mer: Allmänna villkor

Läs mer: Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation 

 

Betalningsalternativ Danmark 

- Klarna Checkout

Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank.

Se www.klarna.se för fullständiga vilkor. 

Läs mer: Allmänna villkor

Läs mer: Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation 

 

GDPR 

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i GDPR.

SOT of Sweden AB:s Integritetspolicy

 

SMS-utskick

Det mobiltelefonnummer du anger i kassan används för SMS-avisering av leverans (om du inte valt att bli aviserad via e-mail) eller övrig kommunikation som rör din order.

Var noga med att mobiltelefonnumret är korrekt, så att du inte missar din SMS-avisering av leverans. 

 

 


 

Produkten har blivit tillagd i varukorgen

Gå till kassanFortsätt handla
Produkter
Övrigt